09/09/2022
3. Preberanie tovaru a výmena
3.1. Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese ktorú uviedol v objednávke a v termíne ktorý mu bude oznámený prepravnou spoločnosťou. Tento termín si môže spotrebiteľ zmeniť iba individuálne s prepravnou spoločnosťou. Kuriérska služba sa pokúša tovar doručiť maximálne 3x, potom je tovar zaslaný späť odosielateľovi. Preto sa spotrebiteľ zaväzuje oznamovať včas všetky skutočnosti ktoré by bránili prevzatiu zásielky a to mailom alebo telefonicky odosielateľovi. Službu presného času preberania zásielky neposkytujeme. Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená, zničená alebo inak znehodnotená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické poškodenie tovaru po prevzatí už nemôžu byť akceptované.
Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za tovar ak bol prevzatý.
Upozorňujeme, že prevziať objednaný tovar je povinnosťou zákazníka. V prípade neprevzatia vzniká odosielateľovi škoda (náklady na odoslanie, balné, náklady na baliaci materiál) a tým, že súhlasíte s týmito obchodnými podmienkami, zaväzujete sa uhradiť odosielateľovi škodu v primeranej výške. Výška tejto sumy (škoda za neprevzatie) je minimálne výška najnižšej ceny za dopravu tovaru v dobe vystavenia objednávky. Odosielateľ môže žiadať aj vyššiu sumu oprávnených nákladov na dopravu k zákazníkovi a späť, napríklad o účtované poplatky tretích strán (dopravné spoločnosti a pod.).
Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
Po prevzatí si tovar pred prvým použitím spotrebiteľ vyskúša a zhodnotí vhodnosť použitia pre svoje účely. Tovar ktorý sa použije a je to zjavné, že už nemá vlastnosti nového tovaru, už nie je možné vrátiť ako nepoužívaný tovar.
Tovar nebol použitý (napríklad obuv) - myslí sa tým to, že je možné tovar vyskúšať, ale ak je tovar daný do prevádzky hoci len na krátku dobu (aj v interiéri, nielen v exteriéri), nie je možné už tento tovar vrátiť ako nepoužívaný tovar. Z praktického a časového hľadiska je podľa nášho názoru primeranou dobou na vyskúšanie napríklad pri sortimente obuv- iba raz maximálne do 3 minút, vyskúšanie v interiéri, na čistej podlahe, musí byť skúšaný na nohu ktorá je chránená čistou ponožkou alebo pančuškou. V žiadnom prípade nie je prípustné vrátiť obuv ako nepoužívanú, ktorá bola skúšaná tak, že bola obutá neprimerane dlho (možné potenie chodidla, výrazné roztiahnutie obuvi a podobne), alebo pri skúšaní bola namáhaná alebo ošúchaná pri lození, chodením po rebríku, po schodoch a podobne.
Pri každom sortimente tovaru platia individuálne podmienky, kedy sa tovar hoci len skúšaním môže znehodnotiť tak, že už nie je ho možné označiť ako nový.
Vrátiť ako nepoužívaný tovar sa môže iba zjavne nepoužívaný tovar. Ostatné pravidlá k vyskúšaniu tovaru a jeho vráteniu sú uvedené v bode 4. Po prijatí tovaru je okamžite tovar skontrolovaný a je v prípade nejasností vyhotovená fotodokumentácia k vrátenému tovaru.
VÝMENA:
Ak chce spotrebiteľ tovar vymeniť za iný tovar (prípadne aj inú veľkosť toho istého tovaru), je tak možné urobiť do
14 dní od doručenia tovaru.
Pri výmene zákazník uhradí platbu za dopravu jeden krát, druhé zaslanie (výmena) je na náklady odosielateľa.
(Príklad: objednali ste si dva páry obuvi, ale pri jednom páre nesedí veľkosť, druhé zaslanie bude na náklady odosielateľa.)
Pri výmene nevyužívajte systém Packeta - spätná zásielka kôli skomplikovaniu vyúčtovania a nutnosti účtovať dopravu (až 3x a viac- zaslanie, vrátenie, znovuodoslanie)
Cenové vyrovnanie za dopravu pri prvom alebo druhom zaslaní závisí na spôsobe platby, ktorý ste si zvolili, ukončí sa dobropisom
dopravy k prvej alebo druhej zásielke po vrátení tovaru.
- výmenu uskutočníte vystavením novej objednávky (môžete tovar uhradiť, aj cenu za dopravu, prípadne uviesť platbu prevodom)
- v poznámke treba uviesť text - VÝMENA, číslo predchádzajúcej objednávky, číslo Vášho účtu pre prípadné cenové vyrovnanie
Tovar na výmenu pošlite prosím na našu korešpondenčnú adresu.
Niektoré možnosti zaslania:
1. Slovenská pošta: MIDANA.SK (JARAN s.r.o.) , Stavbárska 27, 080 01 Prešov
[email protected] , tel: +421 908 739 176
2. Packeta: MIDANA.SK (JARAN s.r.o.) , Stavbárska 27, 080 01 Prešov
[email protected] , tel: +421 908 739 176
3.Packeta - spätná zásielka: nepoužívajte prosím pri výmene tovaru
MIDANA.SK (JARAN s.r.o.) , Stavbárska 27, 080 01 Prešov
[email protected] , tel: +421 908 739 176
Ďakujeme.